Кораци за прилагођавање видео лекција ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом
Савети УНИЦЕФ-а
Додајте титлове за сав аудио садржај видеа. YouTube и Facebook имају алатке за додавање титла:
- Ставите на располагање транскрипт:
- Користите слике да објасните главне појмове / идеје и опишите шта је на слици.
За текст користите фонт који се лако прати као Arial, Times Nev Roman или Calibri.
- Линкујте речник/ појмовник у коме ћете објаснили нове/ сложене појмове / концепте.
- Узмите у обзир брзину вашег говора, разноликост гласа, јасноћу изговора и пазите на буку у позадини.
- Ако је могуће обезбедите превод на знаковни језик на самом видеу (дајте предност нижим разредима, јер млађа деца са оштећењем слуха могу имати проблема са писаним текстом).
- Користите добар контраст боја (бела / црна или боје које су супротне једна другој на палети боја).
- Користите једноставан језик или понудите алтернативу једноставном језику.
- Раздвојите садржај на мање, лакше разумљиве целине.
- Представљајте активности и вежбе користећи интерактивност и / или игре.
Више ресурса:
- УНИЦЕФ-ове смернице са кратким саветима за подршку доступности дигиталног садржаја за учење
- CBM Дигитални приручник за приступачност
- Премостити јаз: Инклузивне и приступачне смернице за комуникацију
- Конзорцијум W3C: Смернице за додавање знаковног језика видео записима
- Водич за израду писаних информација које су једноставне за читање
- Како припремити писану информацију коју ће лакше разумети особе са тешкоћама у учењу